|
Într-un viitor unde timpul înseamnă la propriu
bani şi îmbătrânirea se opreşte la 25 de ani, singurul mod de a rămâne în viaţă
e să câştigi, să furi sau să moşteneşti mai mult timp.
Will Salas trăieşte minut cu minut, munceste
cinstit pentru a-si castiga timpul, insa preturile cresc nemilos, iar plata pare
a fi din ce in ce mai neinsemnata. Intr-o seara, salveaza un necunoscut din mana
hotilor de timp, strain al carui ceas valora aproape 100 de ani, o adevarata
avere, dar si un real pericol. Afla ca acesta este batran de 200 de ani si ca
viata pentru el nu-i mai poate rezerva nicio bucurie si nicio tristete pe care
sa nu o fi trait deja.
In zorii zilei, strainul ii lasa mostenire lui
Will intregul sau timp, inainte de a se sinucide. Intristat la vestea mortii
necunoscutului, insa coplesit de binevoitorul dar ce îi dă acces la lumea
înstăriţilor, Will decide sa ii faca o surpriza mamei sale. Acesta insa nu mai
are suficient timp pe ceasul ei si neajungand la timp la fiul sau pentru a-i
dona, femeia moare in bratele lui. In sufletul lui Will se naste atunci dorinta
de razbunare impotriva celor bogati si o sete de razvratire impotriva
conditiei sale si a ierarhiei nemiloase hotarate in functie de pretiosul
timp.
Infiltrat in noua lume a bogatilor si
bucurandu-se de noul sau statut, Will decide sa profite de tot, fara a-si uita
insa scopul si fara sa stie ca pe urmele lui se afla un cronometror, un fel de
politist intrigat de fluxul mare de timp donat fara motiv.
Ajuns la o petrecere a unor figuri importante,
Will face cunostiinta cu Sylvia, care este chiar fiica magnatului timpului.
Aproape prins de cronometror, Will abia reuseste sa scape, rapind-o insa pe
frumoasa moştenitoare in vederea unei rascumparari. Actiunea si situatiile
limita la care sunt supusi cei doi fugari ii fac sa se indragosteasca, iar Will
gaseste in Sylvia nu numai o complice, ci si o razvratita, asemenea lui,
impotriva strictetii impuse de tatal sau. Impreuna, boicoteaza si distrug
sistemul corupt, rasturnand statutul claselor sociale, dar si organizarea
societatii.
Insa aceasta actiune nu pare o solutie, caci
saracii nu stiu sa traiasca altfel decat au fost invatati de natura conditiei
lor si anume la limita dintre viata si moarte, iar inavutirea peste noapte nu le
ofera un trai sigur si fericit, iar celelalte lucruri se devalorizeaza pana la
disparitia utilitatii lor. |